lördag 19 februari 2011

Sista minuten resa

Jag och Per har under en längre tid funderat på att sticka på austrianfreeskiopen. Så vi anmälde oss och hoppades på det bästa då det är väldigt många som söker och de lottar ut platserna. Men när beskeden skulle komma fick varken jag eller per någon bekräftelse på om vi kommit med. 2 dagar senare när det var ungefär 8 dagar kvar tills man skulle behöva resa dit fick jag veta att jag kommit med, men per hade fortfarande inte fått något besked. Så jag väntade med att planera något, men efter ett par dagar stod det rätt klart att per inte skulle komma med. Så där stod jag utan någon reskamrat! Så jag tänkte att man kanske helt enkelt fick strunta i dra dit, då jag ensam i virriga alperna inte kändes som en särskild lockande eller smart ide.

Men sen när det var ungefär 4 dagar kvar fick jag reda på att en annan polare kommit med och vi snackade lite kort över telefon och bestämde oss för att vi skulle åka. Så nu har vi planerat och bokat en trip till Zell am see i alperna med 3 dagars framförhållning, vilket har vart allt annat en lätt då de är sportlov och allt är fullbokat. Mer stress en så här har jag nog aldrig upplevt. Men tur som vi hade lyckades vi genom Sn-resor till slut hitta ett litet rum på ett hotell/härbärge som skulle kosta ungefär 8800 kr för en vecka som om man tänker på omständigheterna inte kändes allt för tokigt. De lyckades även hitta ett relativt billigt flyg. Maximilliam Smith fick även en bekräftelse här om dagen att han kommit med så han ska också följa med.  Så nu på söndag bär det av till Stockholm för att sedan flyga till Österrike på måndag. Kommer nog bli en sjukt smooth trip dock inte för ekonomin men pengar är överskattat! Riktigt surt för Per men som tur är vann han en finalplats i NFSC så han taggar vi va la france istället. // Jon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar